Cannondale Club

Cannondale Club

LEFTY

Σύμφωνα με τον διευθυντή και υπεύθυνο του Lefty, Drew Hannah, αυτή είναι η μεγαλύτερη καινοτομία της Cannondale από την ίδρυσή της. Οι φίλοι του mountain bike κατά τον Μurray Washburn χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: σε αυτούς που έχουν οδηγήσει Lefty και σε αυτούς που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ. Η τεχνολογία Lefty συμπληρώνει φέτος 16 χρόνια ζωής. Πέρασε από πολλά στάδια βελτίωσης για να φτάσει στο σημερινό όπου η οδήγηση ποδηλάτου Lefty αποτελεί εμπειρία ζωής.


Η Cannondale ανέκαθεν ισχυριζόταν ότι το Lefty είναι ελαφρύτερο, πιο σκληρό και ισχυρότερο από οποιοδήποτε άλλο πιρούνι της αγοράς χάρη στο σχεδιασμό της διπλής ανεστραμμένης κορώνας, η οποία χρειάζεται (40mm ορθοστάτη στην κορυφή, και 32mm στο κάτω μέρος) της ανάρτησης, με δύο σφιγκτήρες στην κορυφή για να τον συνδέσουν με το σκελετό.






Αυτή ουσιαστικά είναι η εξωτερική μορφή του Lefty. Δύο σωλήνες ένας με μεγαλύτερη διατομή (επάνω) και ο δεύτερος με μικρότερη (κάτω) που στο άνω τμήμα υπάρχουν δύο σφιγκτήρες για να κουμπώνει επάνω στο πλαίσιο ενώ στο κάτω τμήμα διαθέτει ένα πείρο ο οποίος εισέρχεται στον τροχό τον οποίο και συγκρατεί-ασφαλίζει. Αποτελείται συνολικά από τέσσερα έδρανα (ελαστομερή που επάνω τους φέρουν ρουλεμάν βελονοειδούς μορφής) που κυλούν ανάμεσα στους δύο ορθοστάτες (πάνω και κάτω). Σύμφωνα με την εταιρεία αυτή η σχεδίαση το κάνει πιο ομαλό από τις άλλες αναρτήσεις. Τα πρώτα Lefty που κατασκευάστηκαν είχαν κάποια προβλήματα διαρροών και κυρίως σε βρεγμένα οδοστρώματα είχαν αρκετά προβλήματα. Η Cannondale όμως για τα νέα μοντέλα ήθελε να είναι ελαφρύτερα, πιο σκληρά, με βελτιωμένη αντοχή και χωρίς διαρροές γεγονός το οποίο το κατάφερε με τα μοντέλα του 2013.


Η κατασκευή τους άλλαξε στηριζόμενη στην νέα τεχνολογία που η Cannondale ονομάζει ΄΄Sealed Hybrid Needle Technology΄΄. Η κατασκευή του πραγματοποιείται από ειδικά μηχανήματα κλειστού τύπου τα οποία δέχονται εντολές από υπολογιστές τα γνωστά CNC με αποτέλεσμα καλύτερη ποιότητα και ανυπαρξία κολλήσεων άρα μέγιστη αντοχή και ακαμψία του συνόλου. Η μορφή των σωλήνων έγινε κυλινδρική από τετράγωνη που ήταν ενώ επετεύχθει και η πλήρης στεγανότητα. Καταργήθηκε πλέον η φούσκα και το φίλτρο αέρος και στη θέση τους μπήκαν ένα κουζινέτο και μια τσιμούχα όπως συμβαίνει στις κοινές αναρτήσεις. Δεδομένου ότι ένα από τα βασικά μειονεκτήματα αυτού του συστήματος ήταν το εξειδικευμένο σέρβις αυτό πλέον ρυθμίστηκε με όλα τα προαναφερόμενα και πλέον η ανάγκη για σέρβις γίνεται σε αραιά διαστήματα, ενώ ακόμη η εταιρεία έχει προσθέσει το αυτόματο Reset. 


Μέσα στην ανάρτηση υπάρχει ένα ρουλεμάν ολίσθησης χρώματος μπεζ το οποίο βοηθάει με την ακαμψία. Σύμφωνα με τα παραπάνω η τριβή μέσα στο σώμα της ανάρτησης είναι στο ¼ της τριβής των συμβατικών αναρτήσεων το οποίο επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός δακτυλιοειδούς τριβέα αντί για τέσσερις σε ένα τυπικό πιρούνι. Αυτό μεταφράζεται σε πιο άμεση απόκριση από τη θέση στάθμευσης, που σημαίνει πιο γρήγορο, εύπλαστο.
Το βάρος της ανάρτησης Lefty κυμαίνεται από 1250gr - 1445 (Speed Carbon - XLR). Με αυτά τα δεδομένα είναι η πιο ελαφριά ανάρτηση της αγοράς.



Με τον υβριδικό σχεδιασμό Bearing, η νέα Lefty είναι πλευρικά πιο σκληρή (δεξιά-αριστερά και μπρος-πίσω). Η στρέψη είναι η ίδια με τα προηγούμενα μοντέλα, και η Cannondale αναφέρει ότι στις δοκιμές που έχει πραγματοποιήσει το Lefty φαίνεται να είναι ουσιαστικά άκαμπτο σε σχέση με τις άλλες αναρτήσεις σε όλα τα σημεία της διαδρομής του. Αυτό μεταφράζεται σε οδηγική ακρίβεια, γεγονός που γεμίζει τον αναβάτη με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Μην ξεχνούμε τα εδάφη στα οποία αυτή η τεχνολογία καλείται να ενεργήσει. 



Ο αναβάτης ποδηλάτου με ανάρτηση Lefty έχει καλύτερη κατευθυντικότητα στο ποδήλατό του, χαμηλότερο βάρος το οποίο ανά περίπτωση μπορεί να φτάσει και τα 300gr. έχει στρεπτική ακαμψία η οποία βρίσκεται σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών σε πολύ καλύτερο σημείο από τις συμβατικές αναρτήσεις. Ένα ακόμη πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι λόγω της καλύτερης ακαμψίας που παρουσιάζει σε συνδυασμό με την τεχνολογία OPI, πετυχαίνει όταν το ποδήλατο και ο αναβάτης του κινούνται σε εδάφη με μεγάλη κλίση να μην μπλοκάρει ενώ οι συμβατικές αναρτήσεις οι οποίες αποτελούνται από δύο αμορτισέρ όταν το ποδήλατο παίρνει μεγάλες κλίσεις αυτές εκτός από παράλληλα που κινούνται μεταξύ τους, κινούνται και κατά τον κάθετο άξονα σαν να θέλουν να κόψουν την ανάρτηση στη μέση και επειδή οι σωλήνες είναι δύο, και δέχονται διαφορετικές δυνάμεις η μία με την άλλη όταν η κλίση μεγαλώσει η ανάρτηση σταματάει-κλειδώνει και έτσι ο αναβάτης δέχεται ισχυρά φορτία και πιέσεις. Άρα η τεχνολογία Lefty επιτρέπει στον τροχό να κινείται με μεγαλύτερη άνεση διαγράφοντας πορείες με μεγαλύτερη κλίση από ότι οι κοινές αναρτήσεις. 


Τα μοντέλα Lefty που βγήκαν στην παραγωγή το 2013 είναι τα ακόλουθα:


1.-  Το LEFTY CARBON διατίθεται για ποδήλατα 29΄΄ με με διαδρομή 90mm η 100mm, επίσης διατίθεται σε ποδήλατα 26΄΄ με διαδρομή 100mm -120mm η 130mm. Το «κλείδωμα» στο LEFTY CARBON γίνεται υδραυλικά (XLR). Αυτό το μοντέλο χρησιμοποιεί ένα σωλήνα carbon με συνδετήριους σφιγκτήρες αλουμινίου, και έτσι εξοικονομεί 100g έναντι των μοντέλων αλουμινίου.
   
 

2.- Το LEFTY OPI ALLOY διατίθεται με τα ίδια αναγραφόμενα δεδομένα του LEFTY Carbon. Το κλείδωμα της ανάρτησης γίνεται είτε υδραυλικά (XLR) είτε μηχανικά (PBR).  

3.- Το SUPERMAX CARBON το οποίο διατίθεται σε ποδήλατα 29΄΄. Το κλείδωμά του γίνεται με ανάλογο τρόπο.



   Η Lefty μπορούμε να πούμε συνοψίζοντας αποτελεί την καλύτερη πρόταση της αγοράς για ανάρτηση. Επειδή όμως αποτελεί ευρεσιτεχνία της Cannondale απαντάται μόνο στα ποδήλατα αυτής της εταιρείας, ενώ τον τελευταίο καιρό η εταιρεία έχει κατασκευάσει μία ανάρτηση τέτοια (Universal)  η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε άλλο ποδήλατο της αγοράς.



Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *