Αυτό
τον καιρό όλο και περισσότεροι ποδηλάτες, ομάδες, κατασκευαστές και ειδικοί
συζητούν για την προσθήκη δισκόφρενων στα ποδήλατα δρόμου. Η UCI & η WFSGI συμφώνησαν να δοκιμάσουν δισκόφρενα σε δύο
ποδηλατικά γεγονότα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο φέτος. Το 2016 όλες οι
εταιρείες θα τεστάρουν τα δισκόφρενα στα ποδήλατά τους σε όποιο αγώνα επιθυμούν
ενώ από το 2017 όλες οι εταιρείες θα φέρουν στα ποδήλατά τους στο Peloton δισκόφρενα.
Μερικοί
ειδικοί έχουν ανησυχούν από τη χρήση δισκόφρενων όσο αφορά την ανάγκη συχνής
αλλαγής τροχών, ασφάλειας κατά τα ατυχήματα καθώς και υπερθέρμανσης.
Εάν
θα θέλαμε να απαντήσουμε σε κάθε ανησυχία μπορούμε να πούμε ότι όσο αφορά την
συχνή αλλαγή πολλών τροχών, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα μιας και οι τεχνικοί θα
μάθουν πώς να το κάνουν πολύ γρήγορα. Όσο αφορά την ασφάλεια κατά τα ατυχήματα
θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ πριν μιλήσουμε μιας και αυτό το σύστημα πέδησης θα
βοηθήσει προλαμβάνοντας πολλά από τα ατυχήματα. Εάν ένα ποδήλατο με V-Brakes χρειάζεται 30 μέτρα για να σταματήσει,
ένα ποδήλατο με δισκόφρενα θα χρειαστεί 15 μέτρα. Όσο αφορά την υπερθέρμανση στις
φωτογραφίες θα δείτε δισκόφρενα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα (carbon).
Εταιρείες
όπως η Shimano
και η SRAM έχουν ήδη τοποθετήσει αυτό το σύστημα
στα ποδήλατα. Η τρίτη κατασκευάστρια η Campagnolo δεν το έχει αυτή τη στιγμή αλλά θα το
έχει σύντομα.
Δισκόφρενα
χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες στα ποδήλατα βουνού (mountain bikes) ενώ τα τελευταία δύο χρόνια
χρησιμοποιήθηκε στα Cyclocross.
Αυτή
τη χρονιά αρκετές εταιρείες έχουν μοντέλα τους στην αγορά με δισκόφρενα όπως η Cannondale. Ο Ted King που είναι επαγγελματίας ποδηλάτης με την
ομάδα της Cannondale Garmin
Pro Cycling Team αναφέρει ότι το Synapse με τα δισκόφρενα είναι πιο ΄΄γλυκό΄΄
στην οδήγηση. Ανησυχεί μόνο για τις εταιρείες οι οποίες δεν θα έχουν δισκόφρενα
στα ποδήλατά τους το 2017 αλλά κλείνει λέγοντας ότι στο τέλος θα έχουν μάλλον
όλοι.