Ένα από τα
χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Cannondale είναι πάντα η καινοτομία, θέλει να
προσφέρει κάτι διαφορετικό από τις άλλες εταιρείες. Αυτό αντανακλάται διαχρονικά
στα ποδήλατα και τα υλικά τους με νέες και αποκλειστικές τεχνικές λύσεις. Το θέμα
που θα μας απασχολήσει αποτελεί την ολοφάνερη σφραγίδα της Cannondale στην ιστορία των ποδηλάτων.
Η Τεχνολογία
SAVE χρησιμοποιείται από την Cannondale στο πίσω τρίγωνο-ψαλίδι του ποδηλάτου καθώς και στα
παλουκόσελλα. Η κατασκευή των τριγώνων γίνεται με μία ειδική κατεργασία ώστε η
μορφοποίησή τους από την εσωτερική πλευρά να είναι πεπλατυσμένη ενώ ο υπόλοιπος
σωλήνας είναι μορφοποιημένος ως κυλινδρικός. Με αυτό τον τρόπο το ψαλίδι και το
παλουκόσελλο απορροφά μεγάλο μέρος από τους κραδασμούς κατά το πεταλάρισμα από
το οδόστρωμα.
Η τεχνολογία
SAVE χρησιμοποιείται με ανάποδη φορά στον
παράλληλο σωλήνα του πίσω τριγώνου ώστε να κατορθώσει να ανασχέσει την ακαμψία
και τελικά να μεταφέρει περισσότερη δύναμη στο πετάλι. Ο οριζόντιος σωλήνας
έχει πάντα στο πάνω μέρος του το βαθούλωμα ενώ στον παράλληλο είναι στις πλαϊνές
πλευρές του.
Η ταυτόχρονη
χρησιμοποίησή του στο πίσω τρίγωνο και στο παλουκόσελλο επιφέρει τα μέγιστα
δυνατά αποτελέσματα αφού αποσβαίνονται οι κραδασμοί και ταυτόχρονα μεταφέρεται
η μεγαλύτερη δυνατή δύναμη στο πετάλι κατά την οδήγηση.
Η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας SAVE στον λαιμό της σέλας ξεπήδησε σαν ιδέα ταυτόχρονα με την γέννηση του μοντέλου Flash. Διευθύνθηκε δε από τον Γερμανό μηχανικό Peter Denk. Η Cannondale στα ποδήλατα που κατασκευάζει από ανθρακονήματα (Carbon) προσπάθησε και τελικά πέτυχε να δημιουργήσει ένα από τα πιο προηγμένα και άκαμπτα ποδήλατα βουνού, αλλά και το ενίσχυσε προκειμένου να πετύχει την μέγιστη άνεση για τον αναβάτη.
Αν και φαίνεται μια απλή λύση, το μυστικό της επιτυχίας της έγκειται στην ελαφρά – μικρή κάμψη του καθίσματος δεδομένο που προσφέρει ένα συνδυασμό μεγάλης αντοχής και μικρού βάρους. Αναμφίβολα, η διάταξη των ινών του άνθρακα και της ποιότητάς του διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό.
Μετά από δοκιμές σε διάφορα εδάφη, καταστάσεις και ποικίλο ανάγλυφο, πετυχαίνει να προσφέρει εκπληκτική άνεση κατά την οδήγηση. Το ποδήλατο είναι άκαμπτο και με τέτοιο επίπεδο άνεσης σαν να είχε πίσω ανάρτηση. Με την τεχνολογία Save το πετυχαίνει χωρίς τα μειονεκτήματα που έχει η ανάρτηση λχ βάρος.
Το πεπλατυσμένο σχήμα των ψαλιδιών συνεργάζεται στον τομέα της κάμψης.
Σε δύσβατα μονοπάτια λειαίνει το ανώμαλο έδαφος τόσο καλά, ειδικά αν ο ποδηλάτης αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες. Αντιμετωπίζοντας μεγαλύτερα εμπόδια εξασθενεί σημαντικά τα τραντάγματα, σαν να είχε το ποδήλατο ανάρτηση.
Αυτά τα 20mm κάμψης χαρακτηρίζουν το SAVE της σέλας, προσφέρουν πλεονεκτήματα, όχι μόνο όσον αφορά την άνεση, αλλά και όσον αφορά τις επιδόσεις, καθώς μας βοηθούν να επικεντρωθεί ο ποδηλάτης στο πεταλάρισμα και να προχωρήσει πιο γρήγορα. Επιπλέον, σημειώνουμε ότι δεν χρειάζεται να ασκήσει μεγάλη δύναμη στα πετάλια, σε όποιο σημείο αντιληφθούμε λίγο λίκνισμα ή κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση.
Ακόμη και όταν επιχειρούμε υπερπήδηση εμποδίων διατηρούμε σταθερή την κίνηση και την δύναμη.
Εάν στα προαναφερόμενα προσθέσουμε ένα ελαφρύ λαιμό σέλας παλουκόσελλο (240gr), η απόδοσή της είναι πέρα από κάθε αμφιβολία ασυναγώνιστη.
Από τη χρήση του βελτιώνονται πολλά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου, βασικό του όμως μειονέκτημα παραμένει το μέγεθος στο οποίο κατασκευάζεται και συγκεκριμένα ο λαιμός της σέλας SAVE διατίθεται μόνο για παλουκόσελλα διαμέτρου 27,2mm και 420mm μήκος. Έτσι αυτή η επαναστατική τεχνολογία δεν θα είναι κατάλληλη για πολλά ποδήλατα από τα ποδήλατα του βουνού. Επίσης, δεν είναι συμβατό με όλες τις εταιρείες που κατασκευάζουν σέλες, δεδομένου ότι έρχεται σε δύο εκδόσεις όπου δεν ταιριάζουν κάποιες ράγες. Έτσι, είναι απολύτως συμβατό με σέλες όπως Cannondale, Fi'zi:k, WTB ή Prologue, αλλά με κάποιες άλλες δεν θα συνεργάζεται.
Δοκιμές έχουν γίνει με διάφορες σέλες μεταξύ των οποίων η Gobi XMK:ιο. Η σέλα αυτή προορίζεται για χρήστες «Chameleon», δηλαδή απευθύνεται στους πλέον ευέλικτους οδηγούς που περνούν το χρόνο είτε επάνω στη σέλα είτε όρθιοι (ορθοπεταλιά). Η άνεση και οι επιδόσεις είναι τα δύο χαρακτηριστικά αυτής της τεχνολογίας.
Πρόκειται για μία σέλα χαμηλού βάρους περίπου 229gr και χάρη στο φτερό και την ουρά τεχνολογίας Flex που ενσωματώνουν, επιτρέπουν μια μικρή κάμψη του ίδιου αριστερά, δεξιά και προς τα πίσω προσφέροντας εξαιρετική άνεση χωρίς να θυσιάζεται η υψηλή απόδοση.
Η τεχνολογία
SAVE χωρίζεται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες και χρησιμοποιείται όπως φαίνεται
αναλυτικά παρακάτω:
1.- Aero SAVE
Χρησιμοποιούμενη από τα ποδήλατα Slice.
2.- Speed SAVE
Χρησιμοποιούμενη από τα μοντέλα Super Six EVO, CAAD10, SuperX καθώς και τα
μοντέλα Flash.
3.- SAVE Plus
Χρησιμοποιούμενη από το Synapse Carbon και το Synapse Alloy.
AERO SAVE
Αεροδυναμικά
το σύστημα AERO SAVE συντροφεύει την εξοικονόμηση
ενέργειας και την απορρόφηση των κραδασμών χρησιμοποιώντας ολισθηρά
αεροδυναμικά σχήματα. Σε μια κατηγορία με πολλές μηχανικές και ανθρώπινες
υπερβάσεις με σκληρές συνθήκες ποδηλασίας, η τεχνολογία AERO SAVE προσφέρει ένα
σαφές πλεονέκτημα: την απορρόφηση των πολλών διαφορετικών δονήσεων του δρόμου,
καθώς και την παραμονή για σημαντικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην
αεροδυναμική θέση (aero).
αεροδυναμική θέση (aero).
Αποκτήστε
καλύτερο έλεγχο στις ανώμαλες επιφάνειες, ώστε το ποδήλατο να έχει την
μικρότερη καταπόνηση για να συνεχίσετε τον αγώνα. Αποτελεί δε το ΄΄Μυστικό
όπλο΄΄ του Chrissie Ουέλινγκτον.
Η τεχνολογία
AERO SAVE χρησιμοποιείται
στα ποδήλατα SLICE.
SPEED SAVE
Αυτή η
τεχνολογία μοιάζει πολύ με την ανάρτηση για τα αυτοκίνητα της F1. Τα χαρακτηριστικά
της SPEED SAVE από μηχανικής άποψης είναι ότι όχι μόνο απλά θέλουν να
κάνουν το ποδήλατο πιο άνετο, αλλά στην πραγματικότητα να σας βοηθήσει να
κυλήσεται-ρολάρεται γρηγορότερα. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο χαμηλό βάρος και
την στρεπτική ακαμψία, το SPEED SAVE προσφέρει βελτιωμένη ταχύτητα κύλισης, καλύτερη
επιτάχυνση, και ασύγκριτα υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές χωρίς να επηρεάσει
αρνητικά τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτή η
τεχνολογία χρησιμοποιείται στα ποδήλατα Super Six Evo, CAAD10, SuperX και στις διάφορες εκδόσεις του μοντέλου Flash.
SAVE Plus
Άνεση στον
αγώνα. Μια ενημερωμένη έκδοση μία πιο στοχευμένη παραγωγή του συστήματος που
ξεκίνησε αυτή την τεχνολογία. Το SAVE PLUS προσφέρει στον αναβάτη ακόμα περισσότερη
απορρόφηση των κραδασμών και προστασία του σε σχέση με την τεχνολογία SPEED SAVE.
Ιδανικό για τη μεταφορά ή για αγώνες με πολύ μεγάλη ταχύτητα πάνω από τα λιθόστρωτα (Pave) της Βόρειας Ευρώπης.
Ιδανικό για τη μεταφορά ή για αγώνες με πολύ μεγάλη ταχύτητα πάνω από τα λιθόστρωτα (Pave) της Βόρειας Ευρώπης.
Η τεχνολογία SAVE Plus xρησιμοποιείται στο Synapse Carbon και Synapse αλουμίνιο.
Η χρήση της τεχνολογίας SAVE υπάρχει πλέον σε όλα τα ποδήλατα της Cannondale, με αξιοζήλευτα αποτελέσματα. Η Cannondale Pro Cycling χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία στα μοντέλα Super Six Evo & Synapse με τα οποία αγωνίζονται οι κορυφαίοι της ποδηλάτες όπως ο Peter Sagan, ο Elia Viviani και ο Ivan Basso.